onsdag den 21. september 2016

Saltede korianderfrø


Det er et sand slaraffenland lige nu. Den bedste tid på året for leg med råvarer - og lige nu har vi tilmed det skønneste vejr, man på nogen måde kan tænke sig!

De saltede korianderfrø kommer fra min mors have, og er nok den sjoveste ting for mig at eksperimentere med lige nu. Det endelige resultat og tanker omkring anvendelse vender jeg tilbage til snarest. Har du korianderfrø i haven, så skynd dig at plukke bare én og smag på den; en sand eksplosion af smag, saft og sprødhed!

Lige nu får du snapshots, vibes og stemningsrapporterende billeder, der viser en del af verden som den ser ud herfra.


Vi holdt "blommesmagning" den anden dag, børnene og jeg. Efter en meget tidlig tur til Ingerslevs torv i Aarhus vendte vi nemlig hjem med bl.a. en kurv fuld af forskellige blommer, som vi snakkede om henover morgenmaden.

De sidste ting i bierne er ved at være afviklet for denne sæson. Jeg havde distræt sat tingene på trappen og beskæftiget mig med andet. Da jeg vendte tilbage, havde 7030 bier lugtet resterne af foderet og holdt en lykkelig fest i solen foran min dør..


Nogle af blommerne havnede i en chutney sammen med rødløg, friske laurbærblade, kanel, stjerneanis, karamelliseret sukker og æblecidereddike.

Næste projekt én af de kommende dage bliver en kæmpe omgang æblesmør med noter af ingefær, citron og kanel. Øjeblikkeligt drejer tankerne i retning af et stykke ristet brød, koldt smør - og æblesmør. Det må og skal praktiseres. Snart!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar