tirsdag den 30. maj 2017

Bee's wrap - alternativ indpakningsmateriale til fødevarer


På min instagramprofil postede jeg for et stykke tid siden et billede af det genanvendelige indpakningsprodukt Bee's wrap.
Jeg havde nemlig - i et momentalt økonomisk svagt øjeblik - lukket øjnene og trykket på bestil-knappen inde på Fuglebjerggaards webshop, hvor jeg ved et tilfælde faldt over produktet.
Efter utålmodig kredsen i dagevis om postkassen, posten, postbilen, ja i det hele taget alt, der kunne ligne en hårdt plaget stakkel fra Post Nord, dumpede pakken endelig ind hos mig.
Stykkerne var sirligt foldet sammen og pakket ind i en miljørigtig farvet og nydelig emballage, som tavst påbød mig at blive åbnet med forsigtighed.

Lidt stive, bivoksduftende stykker stof gled ud af pakningen og ned i mine hænder. Jeg foldede dem ud og forsøgte straks at pakke det rundt om kanten af en skål, den nærmeste bolle, det halvt overskårne æble...Alt fungerede.

Jeg bruger stykkerne i mine børns madpakker med undtagelse af stærkt lugtende madvarer. Til det afkølede, men nybagte rugbrød. Til skålen med salat fra aftensmaden. Til hård ost og til yndlingsspegepølsen. Til snart sagt alt.



I lang tid har jeg ledt efter et alternativ til det, jeg normalt pakker mine børns madder ind i: husholdningsfilm
eller madkassepapir. Såvel film som fedtbehandlet papir tilbyder ikke god nok mavefornemmelse i forhold til eventuel skadelig indvirkning på kroppen. Jeg er måske sart, men fornemmelsen er grundlæggende forkert, og det vælger jeg at reagere på. Bee's wrap indeholder: økologisk bomuld, harpiks og bivoks.  Jeg forventer at kunne bruge stykkerne op mod 100 gange, og når de en dag er slidt op, klippes de i små strimler og smides i komposten. Slut.

Jeg skulle til at skrive, at den eneste form for malurt i bægret bestod i et ønske om selv at skære sit stof til i stedet for at stå med nogle lidt utilpassede stykker, som jeg ikke er 100% tilfreds med. Det kan nu også købes. Fino kanino!


Niks, nej og på ingen måde: indlægget er ikke sponsoreret af andet end min egen begejstring for et produkt, jeg simpelthen er glad for at have omkring mig i min hverdag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar