tirsdag den 4. februar 2014

Drømmer du om kager?

- Det er du ikke ene om. 

Jeg holder uendeligt meget af kage. Mange slags kage - og der bliver ved med at være nye slags, som står i kø for at blive afprøvet. Til tider holder det hårdt, for alle gengangerne vil man så nødigt undvære. 

Den benhårde konklusion må derfor være følgende: det handler om størrelsen på stykkerne, man har foran sig her i livet!


Min mors fastelavnsboller






Sirupslagkagen til min fødselsdag

Den uundgåelige norske Solskinsbolle - i familie med Skolebollen. Skal indtages på skødet i bilen på vej mod færgen.


Dræbersnegle?!

Tysk bagværk. Én af de største fornøjelser ved rejser er at købe nye kager.

Den engelske julekage. Tung og drøj som et ondt år. Afsindig god at runde en mørk og stormfuld aften af med sammen med et godt glas cognac.


- og så var der også Panettonen, Gåsebrystet, Walesstangen og Dag- og natsnitten.....

- Hov...

Sig mig lige engang.... Var der ikke et billede af en fastelavnsbolle?!! 

Jo. Det var der - uden opskrift. Det tror jeg, at vi må gøre noget ved i allernærmeste fremtid! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar