tirsdag den 18. oktober 2011

18.10 Sommerens sidste...

... eller nærmere høstens sidste. Det er atter billeder fra den buket, jeg fik lov til at udse mig på torvet i lørdags til min fødselsdag. Nu har nattefrosten været her, og det er først muligt at skaffe blomster på denne måde til næste år. 
Georginer er noget af det mest smukke i hele Verden. Det siger ikke så lidt, men nogen gange er det altså på plads at finde de store ord frem. Billedet virker umiddelbart lidt rodet, men er udelukkende taget med fokus på de smukke farver. 




Aftensmaden klarede sig selv; pasta med Hollandaise-nærved og næsten-saucen, porre, laksen fra i går samt en rest squash. Glimrende, glimrende! 




Eh... den sauce...
Når der nu står "nærved og næsten" så handler det altså om min nærighed og bekymring over rigets tilstand, hvis jeg gik linen ud og ofrede alt det smør, som en ægte sauce nu engang kræver. Derfor lavede jeg lidt om på  tingene, og jeg vil afsløre så meget, at jeg tilsatte fint blendede grøntsager til saucen for at hjælpe det kolde smørs evne til at tykne og give smag lidt på vej. Det havde den soleklare fordel, at vi her i dag også kunne anvende den - nu som en cremet pastasauce. Vi måtte sætte restriktioner ind overfor Køkkenhjælper nr 1, som gav retten 5 ud af 5 mulige pastamaskiner..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar