onsdag den 19. oktober 2011

19.10 Bagels og mere pærebrød


Vi lod frivilligt huset være base for legekammerater, mødregruppe, venner og familie i dag - og det beløb sig bl.a op i 16 bagels og den halve pærekage, som du kan se forrest på billedet. 


Efter troligt i årevis at have rullet, snoet, bandet, klemt, presset, bandet mere og fingereret nervøst ved en håndfuld dejpølser, som skulle ende med at ligne en bagel som de, man kan købe, fandt jeg på at bruge mit udstikkersæt til at frembringe disse festligheder. Dét kan anbefales. Brug alt muligt andet, hvis du ikke lige er den lykkelige ejer af sådan et sæt. 


Sidstnævnte lavede jeg lidt anderledes denne gang - jeg havde ikke mere apple curd, så jeg blandede mandelsmør med (mere) honning, smurte det på dejen, lagde pærestykker ovenpå og dryssede endeligt med vaniljesukker. Jeg har sagt det før, og gentager gerne mig selv(....): rigtig godt og tilfredsstillende som en mellemting mellem kage og brød.


Det ringer lidt for mine ører. Kan 7 børn i alderen 6 mdr-5 år virkelig klare den sag?!!....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar