lørdag den 8. oktober 2011

7-8.10 Hvilken morgenstund

"Se hvilken morgenstund! Solen er rød og rund. En eller anden er gået i bad, mens jeg bager boller til en ostemad!"

Har du friskt tungebånd, kan man godt synge den.. og jeg skulle om nogen have en vis berettiget (og lettere anstrengt) form for træning med lige netop dén sang. Nå, men friskt brød kom der rent faktisk på bordet denne morgen i modsætning til forrige uge. Så får vi til gengæld ikke nogen lækker eftermiddagskage med pærer på. Det er også ok; vi skal i byen her til aften - så er det rart at have gemt lidt plads!





Jeg havde lavet dej til hhv. chokolate chip cookies (med cornflakes, hasselnødder og chokolade) og ginger nuts. Sidstnævnte blev ikke som på de, der var stillet op ved opskriften. Samtid fik jeg 42 ud af en opskrift, der lovede mig 20 stk....det må godt nok have været nogle seriøse grammofonplader, hvis det havde været meningen. Når der samtid stod, at de kunne være på én plade, så mister man lidt sit seriøse forhold til dén opskrift. Æv. Videre i søgning efter den perfekte ingefærsmåkage...

Jeg er FORTSAT i gang med at tørre havtorn - samme portion. Mage til sejlivede, små bæster skal man lede længe efter. Min idé om at forene dem med en cheesecake er falmet en anelse, da de i stigende grad smager af kærnemælk og ikke af passionsfrugt. Mystikken fortsætter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar