onsdag den 28. september 2011

28.9 Er du på fornavn med din slagter?

- Det er jeg. Kirsten Munkesø er ikke bare slagtermester i Balling ved Skive, men også en gæv kvinde, der er berømt for (bl.a.) sin fantastiske leverpostej og rare gemyt. 
Da jeg var forbi i går, købte jeg en reel hamburgerryg og en god spegepølse; "Slagtemesterindens nøddepølse" med mig hjem - sidstnævnte brugte jeg til salaten i går, og i morgen skal der koges hamburgerryg til aftensmaden.


På min vej retur mod det Østjyske, nåede jeg forbi en veninde ved frokosttid:


- hvor hun introducerede mig til en specialitet indenfor hendes mødregruppe: Man tager en nybagt grovbolle, smører den med en neutral smøreost - her den leende ko - lægger kalkunpølse ovenpå, ovnbagt serranoskinke og til sidst skiver af avocado og tomat. Det kan jeg godt spise igen...det minder mig mistænkeligt meget om den klassiske Kylling/bacon-sandwich, som er den mest solgte sandwich på verdensplan. Det undrer ikke.

Dagen var hektisk, og jeg var ekstra glad for den frokost, da aftensmaden endte med at se sådan ud:



Intet ondt ord om hjemmelavet rugbrødssmulder, men den kulinariske oplevelse når realisisk nok ikke uanede højder under sådan et måltid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar