mandag den 16. april 2012

14.4 Pyyh...

Jeg forlod bloggen kækt og ivrigt med bemærkningen om det nært forestående møde med den fabelagtige kage: kringle. 




- Ikke bare hvilken som helst kringle; næh, min svigerinde, Gittes Kringle. Jeg når hende ikke til sokkeholderne hvad dén type kage angår, for naturligvis kan hun på stående fod vride flere vellykkede kombinationer af sig - for dem, der ikke kan udstå rosiner i bagværk, for dem, der elsker marcipan, dem der holder af æble/kanel - og for dem, der holder af det hele..
Havde vi dog bare holdt os indenfor denne kategori hin lørdag til familiefesten, var alt såre godt. 
Det gjorde vi ikke. 3 retter god mad skulle først indtages, fordøjes og nydes (her kan i flæng nævnes 4 forskellige, hjemmelavede islagkager/bomber), før vi fik lov til at kaste os over kagebordet.


Hjemmelavede kransekager
Ikke bare kringle, men også kransekager, chokolader og min svigermors cookies med mint-krokant.


Det holdt hårdt. 


Men man ofrer sig. Gør man.

2 kommentarer:

  1. Vil du af med opskriften på Gittes kringle?! Den ser ovenud dejlig ud.
    Elsebeth

    SvarSlet
  2. Kære Elsebeth.
    Det kan du tro! Den er dejlig, og jeg spiser altid mindst ét stykke for meget, hver gang hun sætter den på bordet. Jeg skal lige have fat i Gitte; så får du opskriften. Kan du maile mig en adresse?
    Mange hilsner fra Nina

    SvarSlet