søndag den 19. juni 2011

19.6 En gnom med potentiale

Undskyld Frue, men trænger De ikke til en rigtig opstrammer?!
- og joh, det gør man vel altid.


Glassets indhold er den rene dynamit for systemet; vand, ingefær, frisk gurkemeje samt honning.

Au naturel, om man vil...

- og her er der blevet pillet..

Jeg var forbi en asiatisk forretning i weekenden og bragte disse gnomer med mig hjem. Navnlig de små stykker forekommer at være lidt besynderlige for øjet; de minder mest af alt om en rottehøm-høm..
Nå, men dette er faktisk frisk gurkemeje. Noget så beskeden i sit ydre, men aromatisk og gennemtrængende i sin smag (og noget så svær at komme af med, når først man får fjernet den tynde skal..) - der er virkelig stor forskel på den friske og den tørrede variant.

Drikken, gurkemeje-te, kommer fra kogebogen: "Killes krydderier" af Kille Enna, og jeg kan kun varmt anbefale bogen, hvis man er interesseret i krydderier. Alsidig og spændende bare at læse, og når opskrifterne tilmed fungerer, ja - så er der ikke mange kritikpunkter tilbage.


- Og ja, nu vi er ved det med kogebøgerne, så må jeg krybe til korset og erkende, at jeg har et hængeparti. Der var noget med én kogebog om dagen.. Redaktionen har bekendtgjort, at det ændres til én gang om ugen.. det var vist lidt for prætentiøst med den daglige fremvisning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar