fredag den 24. juni 2011

24.6 tykke, tykke uartige pandekager


3 vigtige faktorer:
1) Det er fredag aften
2) Jeg er alene hjemme med de små
3) Trangen til pandekager kunne ikke manes i jorden.

Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har lavet amerikanske, tykke pandekager. Flade madpandekager og crêpes så tynde som kniplinge, jojo, men amerikanske? - Jeg må vist erkende, at de er blevet negligeret et stykke tid.

Det er jo egentlig tilbehør til en brunch og ikke en aftenret, men jeg huskede noget om en opskrift fra Jamie Oliver, hvor han puttede friske majskorn i og serverede det sammen med bacon (og ahornsirup) - og så er der jo både kød, grøntsager og vældig god samvittighed proppet ind under samme hat!
Når ahornsiruppen står i parantes, har jeg næsten ikke sagt, at jeg også serverede det til aftensmaden...Det er en glidebane dette her, hvor kan det ikke ske at bevæge sig hen? Inden længe får børnene måske endda 3-stjernet salami på brødet! SÅ står verden ikke til at redde.. 

- Spøg til side; jeg kan kun anbefale, at man prøver denne kombination - og har man friske jordbær, glædes smagsløgene blot endnu mere. Jeg ville faktisk have taget et billede, men fingrene blev ved med at være lige klistrede, så jeg opgav til sidst. Ahornsiruppen fik sin vilje og vandrede mod albuerne i stedet for!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar