fredag den 8. juli 2011

7.7 Man har vel sine principper....

Hvad kan man få på bordet, hvis man kun må tage det, som er i haven??
- Og nej, den gik ikke...men næsten. I supplement hertil slog et par kyllingefilet'er, lidt feta, fløde og en rest fuglereder vejen forbi. Men så var der også aftensmad med to retter.
Salaten blev ret god:

  • Små, spæde rødbeder + toppene og stænglerne
  • Radiser
  • Masser af rødløg (godt nok ikke fra min, men min mors have)
  • En anelse spinat
  • Æble (eh, hov. en princip-smutter)
  • dressing med fløde, kryddereddike, sennep, salt og peber
Til kyllingen havde jeg hakket en masse persille fint og blandet det med feta, hvidvinseddike og peber.

Desserten var bærrene, (jordbærrene skåret i lidt mindre stykker) overhældt med en anelse orangelikør, serveret med flødeskum og lidt knust marengs-fuglerede henover..

4 kommentarer:

  1. Jamen selvfølgelig da. Hvor har jeg haft mine tanker? Jeg skal da ud og se til rødbederne!
    Det må blive i morgen, for da skal jeg nemlig have gæster:o)

    SvarSlet
  2. Sådan nogle gæster kan godt lide rødbeder... og kage...

    SvarSlet
  3. det er ser så lækkert ud! vidste slet ikke du havde en blog nina! jeg er hermed officielt fan og følger. : )

    SvarSlet
  4. Hej Lea! Tak for den officielle fan-anmeldelse, det kan man da kun blive glad for!!
    Kh Nina

    SvarSlet