lørdag den 12. november 2011

12.11 Markedsdag

- på Ingerslev Boulevard i Århus.
(Aah, undskyld; Aarhus. Hvor kunne jeg.. Vi er blevet saa internationale, er vi nemlig!)


Hver onsdag og lørdag fra 7-14 har du muligheden for at opgradere din beholdning af frisk frugt og grønt, oste, korn og mel, fersk kød og fisk, honning, blomster, m.m. Det er en enestående mulighed for at en snak med de lokale leverandører, der står ved boderne - de er mere end glade for en snak. Der er økologiske udbydere indimellem, men fællestrækket står de sammen om; varerne er friske. Jeg kom af med 91 kr. for grøntsagerne på billedet + honning (61 for grønt). Så røg der også en lun fiskefrikadelle over disken hos fiskehandleren til Køkkenhjælper nr.1 - den slags traditioner kan jeg godt lide at holde fast i! 










Salat måtte derfor på bordet med det samme - den friske blomkål på billedet er i (godt) selskab med:

Et madæble
Figner og tranebær
Masser af persille
Ristede, groft hakkede mandler


- og en dressing til af:
Ymer
fint hakket kapers
citronsaft 
lidt sennep


Dressingen kom blot med ind på bordet; jeg nænnede ikke at vende det hele rundt, og en grov salat som denne når alligevel ikke at trække smag derfra.


(Og nej, igår var ikke værd at skrive hjem om. To syge børn og mig, der trøstespiste Toblerone til aftenskaffen. Slut.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar