søndag den 13. november 2011

13.11 For nemhedens skyld



Jeg var til en hyggelig brunch sammen med nogle veninder i dag. 
Alle mødte op med et et (spiseligt) bidrag under armen; æblesaft og rugbrød var mit bidrag, som gjorde frugtsalat, røræg, pølser, bacon, nybagte boller, kanelsnegle, oste, m.m. selskab. 
Man bliver øm i kæberne af at spise så meget. 
Måske også af at snakke. 


Nogle timer senere stod den på nem aftensmad








Pasta med ovenstående grøntsager + tørsaltet bacon, vendt med en lækker cremet artiskokpuré med hvidløg. 


Sidstnævnte må du ikke gå i baglås over. 


Er din arm hjemme i disciplinen: "ræk ud efter et glas rød eller grøn pesto i din lokale dagligvareforretning", evner den med garanti også at indfange artiskokcremen, eller "Crema de carciofi e aglio", som den oftest hedder. Ja, det er et italiensk produkt. 
Jeg kan købe det i den lokale Super Brugs, så det er forholdvist udbredt.


Hvor den købte røde eller grønne pesto godt kan have nogle ubehagelige noter bagerst i munden, tåler denne puré at stå alene uden problemer. Bedst er den på let ristet brød med et dryp citronsaft henover - men altså også i pasta. Samtidig er jeg let at lokke, når ingredienslisten kun rummer 4 ingredienser: artiskokker, 60%, olivenolie, hvidløg, 4% og havsalt. Jeg ville aldrig ulejlige mig med at lave den selv. 


Der kommer et billede af glasset med cremen snarest.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar