fredag den 25. november 2011

25.11 Jule-special

Så er der under én måned til juleaften 




Man kan rent faktisk med lidt god vilje høre startskuddet gå; for nu...NU må man gerne åbne op for forventningens glæde, kigge sig omkring og bemærke den julepynt, forretningerne har været så ufølsomme at hænge op i starten af oktober. 
Tage et alvorligt kig ned i dåsen med kanel, stramme sig an og finde alle de gode opskrifter frem. 


Jul er for mig traditionernes højborg - helt ud i de pernittengrynede halmstrå. Sådan er det, og sådan må det gerne få lov til at være fremover.  Alting ændrer sig, tiden flyver af sted - og af samme årsag nyder jeg denne måned, hvor tingenes forudsigelighed er en væsentlig del af fornøjelsen. 


Planen, du kan ane på billedet, er den første start på måneden. Jeg laver en lystbetonet plan over de ting, jeg godt kunne tænke mig at lave denne jul - og så kan jeg stille og roligt begynde at kigge nærmere på de ingredienser, der skal købes, bånd der skal rengøres til adventskransen, krydderier, der skal trække i væske til glögg-ekstrakt - og så videre. Projekter, der udelukkende har til formål at skabe glæde undervejs i processen, men også i det færdige resultat. 


Der er sågar lavet en rengøringsplan i år. Det syntes jeg er særligt smart, for næste år er der garanteret ingen, der har tid til den slags bagateller - så kan jeg lige så godt gøre det særligt grundigt i år. Så skal det nok holde næste år med..


Fortsat god fredag aften!
- pt. med næsen begravet i en æblekvæde. De kvæder, de kvæder....!



1 kommentar:

  1. sådan har jeg det ligenøjagtig også! Og lister er skønt...

    SvarSlet