tirsdag den 21. februar 2012

19-21.2 Smukke, syndige og sprøde fastelavnsboller


Nu kunne man godt forledes til at tro, at nogen er faldet af på den. At nogen holder siesta... og glemmer at holde op med at holde siesta igen. 

Sådan forholder det sig ikke. Søndag var reserveret til familiebesøg, og så skulle det vise sig, at mandag og tirsdag skulle bruges til omgangsyge. 

Den slags er bestemt ikke befordrende for køkkenbordsaktiviteter, hvorfor vi springer direkte tilbage til søndagens aktiviteter: 



Sprøde, flagede fastelavnsboller. Min mors. 
Jeg spiser dem een gang om året, og det er et højdepunkt i sig selv. 




Rullet ud gang på gang med fedtstof mellem lagene




Hhv. creme og fyldte chokolader...




Skindet bedrager... de er mere syndige end som så!




Den lyserøde farve kommer fra den hjemmelavede hindbærsaft - hvilket man smagsmæssigt lige kunne ane. Jeg får lyst til at kombinere creme og hindbærsyltetøj næste år. Det er vist sådan mange gør; jeg har bare aldrig selv prøvet kombinationen.




Hjemmelavede forårsruller til aftensmad.


Den dag var min mor meget, meget populær.


En hilsen fra én, som glæder sig til andet end vandgrød... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar