tirsdag den 24. maj 2011

24.5 Nogle tæller får...










- Jeg nøjes med at tælle surdejsbrød. Altså ikke nu, men når jeg nærmer mig de 365 dage, er jeg faktisk spændt på at se, hvor mange brød, der er røget igennem huset på et år. "Giv os i dag vort daglige brød..." jo tak, det skal jeg love for! Det er først når man ser det, at det går op for én, at det er nogle ting, som man spiser mere af end andet. Naturligvis er min næste tanke så hvor meget kage, vi kan nå at spise....

Vi havde en hyggelig eftermiddag og aften: 4 generationer satte sig til bordet; min mor og mormor og morfar kom nemlig hen på eftermiddagen og blev til aftensmad. 
Ved tanken om det forventede besøg øjnede jeg en chance til at servere en rigtig forårs- og sommerklassiker:











Dansk kylling 
Nye kartofler (ja, det blev det så ikke, for jeg venter trofast på de danske)
Rabarberkompot
Agurkesalat
Grøn salat med mormordressing (det hedder den!) 
- og naturligvis sovs....masser af sovs.

Der må være tale om en søndagsmiddag. Gad vide, om ikke jeg skulle have haft købt chips???? Er det bare mig? Søndagsmiddag... og så på en tirsdag. Hold på hat og briller, hvor brydes der grænser i dag!

- Undskyld Kylling.. Tænk at man skulle ende sine dage fotograferet med måsen opad!

5 kommentarer:

  1. Go´gammeldags mad - det ved man hvad er ...
    - Kommer det her fra hjemmet, hvor vi ikke er så madopfindsomme :o)

    .... Og hvor kartoflerne den sidste uge bl.a. har haft selskab af frikadeller, gammeldags oksesteg, flæskesteg og culottesteg.
    - Altsammen gode ingredienser til husets livret: Rester og bix :o)

    SvarSlet
  2. Jøp, det skal man ikke fornægte! Men sig mig en ting, Kasper; hvor er linserne henne?? Og kikærterne?? ;)

    SvarSlet
  3. Jeg har faktisk af og til købt linser .... ved bageren :o)

    SvarSlet
  4. Som mor og dermed deltager ved "søndagsbordet", vil jeg da lige rette en lille kommentar til kyllingen.

    Du skriver klassisk kylling. Jaeh, det var det vel. Nu kender jeg dig jo bedre end de fleste og ved, at du har en, skal vi kalde det, indbygget aversion mod bare at følge en opskrift til punkt og prikke.
    Jeg har aldrig tænkt på, at man kunne bytte persillen ud med citrontimian:)
    Hvorom alting er, så smagte det helt fantastisk.

    SvarSlet
  5. DEN VAR IKKE BYTTET UD....DEN VAR SUPPLERET!! Der var nemlig både citrontimian OG persille i kyllingerne. Så jeg har omgået den klassiske opskrift. Lidt voksen er jeg jo blevet :)

    SvarSlet