søndag den 29. maj 2011

29.5 P-ordet vandt..igen


Det var så afgjort én af de dage..
- Af slagsen, hvor den ene kigger på den anden, og ud kommer de berømte ord: "har du tænkt på, hvad vi skal have til aften?" 
Sådan en sætning bliver sjældent bedre af, at klokken i dag nærmede sig 17, før den blev bragt på bane.

Det er i situationer som disse, at menneskets sande natur træder afslørende frem og blotlægger, hvilket stof vi er gjort af.
Tag nu Morten, min mand: Jeg har ham under mistanke for at fremprovokere situationer som disse, for han vil efter "har du tænkt på..."-sætningen uden tvivl proklamere (efter en kunstfærdig tænkepause): "vi kunne jo få en pastaret med nogle ting svitset sammen på panden" mens julelysene i øjnene er tændt for højeste blus. 
Der er noget med pasta og dén mand - og generne ser ud til at være leveret videre i lige linje, for det var faktisk vores søn, der kiggede op på os og udbrød: "tortellini".... med samme lys i øjnene. 
Jeg tror mit stof er gjort af noget lidt mere grønt, så jeg overlod skåneærmer og forklæde til Morten, mens jeg selv lavede en salat som tilbehør. 
Det har så afgjort været en weekend uden de store gastronomiske udskejelser.
Mandag skruer vi bissen på..

1 kommentar:

  1. Sono contento di tortellini. Og dermed basta, hvilket rimer lige netop på pasta. Ser man det.
    Hr. mortensen

    SvarSlet