fredag den 6. maj 2011

Nedtælling til 6.maj 2012 er hermed begyndt...

Nytårsdag i det østjyske.... Ingen tømmermænd eller konfetti på gulvet, blot det sædvanlige støvlag af mel hist og her - ganske som det plejer.
Begrebet må hellere pensles ud for at give mening: Det er i dag, at jeg har taget hul på et projekt af præcis ét års varighed, som højst sandsynligvis vil bidrage til både fornøjelse og irritation.
Men hvad da??
Jo.... hver dag har jeg lovet mig selv, at forevige køkkenbordet med det, der nu en gang bliver produceret den dag. Det være sig bryllupskage eller disciplinen udi at åbne en frossen pizza.
Der bliver ikke ryddet op til ære for fotografen eller smurt lidt kagecreme på linsen de dage, hvor nullermændene er ekstra slemme - tilhører man den sarte læserskare, har jeg advaret på forhånd, og tager intet ansvar for hjerteanfald, ildebefindende eller lignende af samme årsag..
Lad festlighederne begynde!

- Og det gør vi så med optakt til weekenden:
Nybagt rugbrød og knækbrød med kanel.

Glassene er snyd og rent blær..
De blev nemlig ikke lavet i dag, men stod på bordet fra i går. Det er rabarber/hindbær/hibiscus-marmelade - og da det ikke er hver dag, at man flikker en marmelade sammen, der har samme farve som kaklerne (jep, originale fra ´72), har de nådigst fået lov til at stå fremme en dags tid endnu og lege camouflage-leg. (for det er i hvert fald ikke mig, der ikke gider rydder op..)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar