søndag den 18. september 2011

17.-18.9 Tyndstegsfilet med nudler og kikærter....nåja, og kanelsnegle

Jeg må krybe til korset.
Indrømme det, man ikke helt har lyst til: jeg glemte fuldstændigt at tage så meget som eet eneste billede til bloggen i går. Vi var til fest om aftenen, så der var ellers nok af lækre ting, der kunne have pyntet på dagens indlæg. Må finde en gammeldags tavle med tilhørende kridt og skrive "jeg lover højt og helligt aldrig at glemme et blogindlæg igen" 50 gange efter hinanden. Med sirlig skrift.

 Jeg vil ikke træde mere rundt i det, men straks kaste mig over denne dags begivenheder:

Vi kom sent hjem fra festen (sent, når man er forældre. Ikke sent, hvis man havde været teenager)
Blev vækket kl. 6.40 af to tindrende friske børn (der kan du bare se)
Huset har lignet en katastrofe - ikke bare sådan i almindelighed, men på den slemme måde.
Det var søndag
- Og sjovt nok regnede det (nææh, regnede det? Virkelig?)



 - alle mulige gode grunde til at lave overspringshandlinger og bare bage kanelsnegle. Dejen kunne passende hæve, mens husets beboere tog sig en lur på sofaen, i sengen og i barnevognen til lyden af regnen, der pjaskede løs udenfor. 


Senere fik vi det, som onde tunger nok vil kalde "ugen der gik". Jeg vil kalde det en værdig måde at bruge et super mørt stykke kød til sidste stykke, samt de ting, vi havde liggende fra de forrige dage:

Okseinderlår, lynsvitset med nudler, kikærter, syltede tomater og grønt.



Vi havde været forbi biksemad tidligere på ugen, og det skal man absolut ikke kimse af - men denne måde at bruge steg på er virkelig også lækker. Navnlig, hvis man har en yndlings-barbeque/marninade/dressing, som man lige kan vende med rundt i wokken eller panden. Havde vi haft noget kål, var det også røget med - strimlet tyndt og svitset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar