mandag den 19. september 2011

19.9 Planer..

God morgen!




Jeg tænkte, at det for en gangs skyld kunne være morsomt at vende dagsordenen, og skrive om planerne for køkkenbordet denne mandag..

  • Farsbrød og bagte gulerødder til aftensmad - Den overordnede plan bare sådan i grove træk..
  • Et fad med bagte æbler og rabarber, vendt med stjerneanis, rørsukker og appelsin til en hverdagsdessert, serveret med enten tykmælk eller græsk yoghurt.
  • Samle hyldebær til saft
  • Lave (mere) pæremos til husets yngste beboer + vores morgengrød
Det med de bagte gulerødder udspringer af en dip, som vi fik i lørdags, og som netop var lavet på bagte gulerødder. Jeg har tit gjort noget lignende, men var kommet fra det.. Tænker, at vi kan få dem bagte i aften, og så laver jeg rigeligt, så jeg kan purere resten og bruge det som smør/smagsgiver på madpakkens madder..

Fortsat god mandag!

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at høre mere om hyldebærsaften... Har en busk jeg skal have tømt en af de nærmeste dage :-) Der skulle også være nok til suppe, så vi har det til en kold vinterdag... Nå, men var her egentlig for at finde opskriften på "Rejer på udenlandsrejse" - sådan nogle skal vi nemlig have til aftensmad :)

    SvarSlet
  2. Du må ikke lade hylden vente - pludselig er du kommet bagerst i køen til fordel for en ivrig solsort! Og så håber jeg da, at rejerne smagte jer :)

    SvarSlet